2008. november 10., hétfő

Vidámság

Némi probléma merült fel a román nyelvi érzékemmel, egyesek szerint!

Ezért hogy bebizonyítsam ennek ellenkezőjét, elmondok egy régi jó kis román történetet.

 

Am fost la militarie, se acolo, domnule kapitan, miá zis, ca nu pot sa fiu militar, pana cand nu stiu sa vorbesc romaneste. Mia zis ca „mergi acasa si  cand stii romaneste, scriemi un mesaj.

Eu am mers acasa… am vrut sa incep mesajul, am si scris sus: „FRUNZA” (levél)  am sosit acasa cu noroc, sora mea a fost facut sus de Jóska… (felcsinálta…)… cu prietenul am mers in bodega (kocsmába) si am baut doi geam de bere (üvegsör), s dupa aia am mancat rece sus taiat (hideg felvágot) si cascaval principal de porc (disznófősajt) si dupa aia am baut lapte sus(tejfel), s la asta am baut o sticla de paznic de gaura (egy uveg likört).

Dupa aia am mer sin culorcasa (színház), si in pauza, cand am iesit la raul sarat (folyosó) sau la sare curgatoare (folyosó), dar am fost fara ochi (szemtelen voltam) si am intalnit cu un popor alb (fehérnép) mi a dat o ciorba de gat (nyakleves).

Cand meream acasa am intalnit cu un cioban de suflet (lelkipásztor), care a vorbit despre credinta cuptor (hitler…).

Dupa aia iarasi am mers in bodega sic and am inbatat am cantat macara pasare sus pe cer (darumadár fent az égen)!

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

1 megjegyzés:

Janos Nagy írta...

Nagyon jo! Szorakoztato is egyben!